Štítky

úterý 7. července 2015

Dcera čisté krve

Série: Černé drahokamy - Dcera čisté krve

Anne Bishop

Oficiální anotace

Před sedmi sty lety černá vdova prožila mystické vidění a z pavučiny jejích snů a vizí vzešlo starodávné proroctví. Nyní se říše Temnoty připravuje na příchod Královny, která bude vládnout mnohem větší mocí a silou než samotný pán Pekla. Ale Královna je ještě mladá, přístupná všem vlivům a korupci. Kdo ovládá Královnu, ovládá i Temnotu.


Už několikrát jsem měla tuhle knihu danou ve čtečce, ale nikdy jsem se k ní neodhodlala. Na nějaký čas jsem na ni zapoměla úplně a nedávno jsem o ni zase zakopla. Popravdě se mi do ni nechtělo, ale když jsem se do nzi pustila, začala se mi líbit.

S každou další částí nadšení bohužel odpadlo.

Z postav se mě postupně zprotivily všechny až na jednu vedlejší a pokračovala jsem spíš kvůli ní než kvůli knize a samotnému příběhu.

Na první pohled dobře sestavený svět s rozdělením podle barvy drahokamu dostával stále větší trhliny a samotný systém drahokamů byl pokaždé pokroucený nějak jinak než původně a přišlo mi to nedotažené.

Na jedné stránce byl muž s černými drahokamy mocný a na další zase ne.

Ovšem sami muži byli kapitola sami pro sebe. Ženy je ovládaly díky jakýmsi prstenům které měli přípnutné na penisech. Úchvatné...

Ženy? To už jsem nechápala vůbec. Silná nebo mocná povahou a ne jen tím že taková podle knihy je, nebyla žádná.

Jak to mezi sebou měli ti níže postavení nevím a radši vědět nechci. Skutečnost že tam existují nevěstince s ženami vyloženě protiřečílo celému konceptu světa.

Nemluvě o znásilňování na povel aby se náhodou ta ci ta nestala mocná.

Navíc další naprosto nechutná věc byl samotný vztah hlavních hrdinů mezi sebou.

Hlavní hrdinka je dcerou duchovní, ne vzešlou ze semene (po téhle knize jsem na slovo "semeno" alergická), a její duchovní papínek o ní už od mala přemýšlí jako o své budoucí milence stejně jako její duchovní bratr.

A aby toho nebylo málo, tento bratr se pokusí svést svého skutečného bratra, protože se cítí nečistý po všech těch ženách.

Upřímně mě žádná kniha ještě tolik neznechutila a nevyvolala ve mě touhu ten papír spálit.

Nechápu jak to vůbec někdo mohl schválit k tisku a dalším dílům se nepřiblížín ani na sto honů.

Žádné komentáře:

Okomentovat